Länkstig

Engagerande presentationer på seminariet Experiences - a way to build and diffrentiate brands

Publicerad

Seminariet som ägde rum den 26 november lockade ett 60-tal engagerade åhörare.

Ett 60-tal åhörare lockades av att lära sig mer om hur upplevelser kan användas för bygga och differentiera varumärken. De fick möjligheten att lyssna på tre presentationer av engagerade talare. Seminariet arrangerades av Centre for Retailing.

Först ut var Eva Ossiansson som pratade om varför varumärken och upplevelser är betydelsefulla. Hon pratade om känslors komplexitet och hur den symboliska betydelsen av konsumtion är grundläggande för att förstå varumärkesarbete.

Därefter intog Denise och James Ogden scenen för att berätta mer i detalj hur handeln har utvecklats från att vara ett ställe där man köper saker till att vara en plats att umgås på, uppleva varumärket och ha roligt på. De gav en rad exempel på framgångsrika företag som använder sig av upplevelser och hur de gör.

 Denise and James Ogden

Den tredje presentatören var Anders Westgårdh som berättade om de bakomliggande idéerna för köpcentret som ligger i Nya Hovås. Där satsar man på små butiker i stället för de stora kedjorna som ett sätt att skilja ut sig från de närliggande köpcentrumet Frölunda torg. Nya Hovås.

Anders Westgårdh presenterar

Avslutningsvis ställde en aktiv publik frågor till presentatörerna.