Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Digitaliseringens påverkan på fysiska butiker analyseras i sju artiklar

Nyhet: 2017-09-18

I ett nytt specialnummer av tidskriften Journal of Retailing and Consumer Services med titeln ”Retail digitalization: Implications for physical stores” finns sju artiklar som analyserar digitaliseringens påverkan på fysiska butiker ur olika perspektiv.

Johan Hagberg, Anna Jonsson och Niklas Egels-Zandén är redaktörer för specialnumret och har skrivit den inledande artikeln Retail digitalization: Implications for physical stores.

Följande artiklar ingår i specialnumret:

  • Retail digitalization: Implications for physical stores Ladda ner fritt fram till 1 november 2017
  • Smartphones and the reconfiguration of retailscapes: Stores, shopping, and digitalization
  • Every step counts: When physical movement affects perceived value
  • Omnichannel-based promotions’ effects on purchase behavior and brand image
  • An ethnography of Electronic Shelf Labels: The resisted digitalization of prices in contemporary supermarkets
  • Now what? Evaluating the sales effects of introducing an online store
  • Understanding omni-channel shopping value: A mixed-method study


Läs sammanfattningar av artiklarna

 

 


 

 


 

AV:

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2015-10-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?