Frukostworkshop om Hållbar handel

Den 28 maj var det dags för vårens sista frukostworkshop i Malmstensvåningen. Niklas Egels-Zandén, forskare på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet rapporterade från sin forskning om hållbarhet inom handeln. På seminariet diskuterades bland annat hur väl arbetsvillkoren hos leverantörer stämmer överens med detaljhandelsföretags uppförandekoder och om uppförandekoderna leder till förbättringar i arbetsvillkoren. Niklas gav också exempel på hur handelsföretag kan implementera uppförandekoder med bättre resultat.

Åhörarkopior

Rapporten

Centre for Retailings frukostworkshopar är tillbaka efter sommaren. Den första frukostworkshopen äger rum den 3 september kl 07:45-09:15 med temat Kunskapsöverföring. Workshopen hålls av Anna Jonsson, som bland annat studerat kunskapsöverföring inom IKEA i samband med inträde på nya marknader.