Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kundens kanal(k)val - hur kan handeln möta kunderna i butik och på nätet?

Seminarium

I dagens detaljhandelslandskap som allt mer präglas av omnikanalhandel erbjuds ofta samma produkter såväl i fysiska butiker som webbutiker. I denna frukostföreläsning visar professor Åsa Wallström och biträdande professor Maria Ek Styvén vad i butiksmötet som till slut avgör kundernas val av inköpskanal.

I dagens detaljhandelslandskap som allt mer präglas av omnikanalhandel erbjuds ofta samma produkter såväl i fysiska butiker som webbutiker. I denna frukostföreläsning visar professor Åsa Wallström och biträdande professor Maria Ek Styvén vad i butiksmötet som till slut avgör kundernas val av inköpskanal.


HUI Research, Handelsrådet och Centre for Retailing vid Göteborgs universitet bjuder in till frukostseminarium den 23 mars i Göteborg. Åsa Wallström och Maria Ek Styvén berättar om sina resultat från ett nyligen avslutat projekt med fokus på konsumenters köpbeteende i olika kanaler. Jenny Hellman, VD för Visit Luleå, berättar om hur de arbetar aktivt för att göra Luleå till en levande handelsstad i såväl fysiska som digitala kanaler.


I takt med den ökande digitaliseringen förändras konsumenternas beteende. Tillgängligheten till information har gjort att många kunder är pålästa och kunniga om de produkter de vill köpa. Konsumenterna tenderar i allt större utsträckning att röra sig mellan digitala och fysiska kanaler. Ofta erbjuds samma produkt såväl online som offline - men vad är det som avgör konsumentens val? Utmaningen handlar om att få kunderna till butiken - antingen den fysiska eller digitala - och sedan behålla dem där.


Anmälan görs genom att skicka ett mejl till maria.jonsson@hui.se

Föreläsare: Åsa Wallström, professor, och Maria Ek Styvén , biträdande professor, forskar i marknadsföring vid Luleå tekniska universitet, med tillämpning inom bland annat handel och besöksnäring. Dagens presentation bygger på resultat från projektet "Kundens kanal(k)val". Just nu arbetar de även med projektet "Attraktiva varumärken i besöksnäringen". Jenny Hellman är VD för Visit Luleå, som arbetar för att göra Luleå till en ännu mer lockande destination genom att stödja handel och besöksnäring med affärs-, produkt- och marknadsutveckling i såväl fysiska som digitala kanaler.

Datum: 2017-03-23

Tid: 07:30 - 09:00

Kategorier: Ekonomi/juridik

Arrangör: Centre for Retailing vid Göteborgs universitet i samarbete med HUI Research och Handelsrådet.

Plats: Drottninggatan 56, HUI Research, Göteborg

Kontaktperson: Johan Larsson, HUI Research

Telefon: 08-762 72 87

Sidansvarig: Malin Tengblad|Sidan uppdaterades: 2013-06-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?